czwartek, 21 lutego 2013

Dierama Pulcherrimum


Nazwa dierama pulcherrimum pochodzi z greckiego i oznacza lej. Potoczna nazwa to anielska wędka. Naturalnym środowiskiem dla tej byliny jest Afryka Południowa. Często spotykana jest również w angielskich ogrodach. Mimo informacji, że należy ona do bylin dla zaawansowanych ogrodników, skusiłam się i zakupiłam w 3 kolorach. Po prostu, zauroczenie. 


Białe Dierama pulcherrimum "Snowbird" 
Czarne Dierama pulcherrimum "Blackbird"
Lila Dierama trichorhizum 







Nasiona namoczyłam w rumianku na 1 dobę. Wysiałam na głębokość około 5mm oraz ustawiłam pojemniki w ciepłym i jasnym miejscu. Wyczytałam, że nasiona te charakteryzują się bardzo długim czasem kiełkowania. Moje zostały zasiane i lekko przysypane ziemią 5 stycznia.









 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz