środa, 13 lutego 2013

Wybór nasion

Odpowiem na powtarzane pytania związane z wyborem nasion: gdzie kupiłam?  czemu tam? czy ktoś mi polecił te sklepy? co zamówiłam i ile zapłaciłam? czy wszystko dotarło? i czy wszystko było ok?

Wszystkie nasiona zamówiłam na
http://www.ebay.co.uk/ 
Czemu? Nie zastanawiałam się. Często robię zakupy na tym portalu. Szukałam konkretnych roślin i wybierałam jedynie sklepy ogrodnicze z długą historią i dobrą opinią. Użytkowników, którzy zajmują się oprócz sprzedaży nasion mnóstwem innych towarów, nie brałam pod uwagę. Nikt mi nikogo nie polecał. Wszystkie zamówione przeze mnie przesyłki dotarły w idealnym stanie, dokładnie zapakowane wraz z instrukcjami od każdego.
Co i za ile:
  • Allium Atropurpureum 20 szt 
  • Allium Christophii Star of Persia 25 szt
  • Astrantia Major Rose Symphony 40 szt
  • Aquilegia Flabellata Mini Star 16 szt
  • Calluna Vulgaris 200 szt
  • Campanula Carpatica Blue 1000 szt
  • Campanula Carpatica White 1000 szt
  •  Dierama Pulcherrimum Blackbird 20 szt
  • Dierama Pulcherrimum Snowbells 20 szt
  • Dierama PulcherrimumTrichorhizum 15 szt
  • Eschscholzia Californica Ivory Castle 300 szt
  • Grass Pampas Cortaderia Pink 100 szt
  • Heuchera Melting Fire 30 szt
  • Heuchera Micrantha var Diversifolia 100 szt
  • Heuchera Sanguinea Bressingham Hybrids500 szt
  • Imperata Cylindrica Red Baron 30 szt
  • Libertia Peregrinans 50 szt
  • Meconopsis Betonicifolia 50 szt
  • Moluccella Laevis Bells of Ireland 165 szt
  • Pak Choi 300 szt
  • Papaver Orientale Nana Allegro 200 szt
  • Papaver Aculeatum African Poppy 200 szt
  • Papaver Somniferum  var Paeoniiflorum 200 szt
  • Papaver Laciniatum Swansdown 200 szt
  • Papaver Orientale Royal Wedding 100 szt
  • Papaver Orientale Princess Victoria Louise 100 szt
  • Thalictrum Delavayi Meadowrue 20 szt
  • Ramson Wild Garlic  50 szt
  • Verbena Bonariensis 300 szt 










Za każdą z z nich zapłaciłam od £ 0.99 - £ 2.5. Do tego należy doliczyć oczywiście koszty przesyłki, do Polski drugie tyle co za towar. Później, zrobiłam mały rekonesans i okazało się, że niektóre z nich na polskim rynku są dużo droższe a niektórych po prostu brak. Czy jestem zadowolona? Na tym etapie, tak. Czy wszystkie wyrosną? Nie wiem. Gdybym zrobiła zamówienia na innym rynku, myślę, że niepewność byłaby taka sama.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz